torsdag 30. mai 2013


Den kinesiske kjøpmannen så på meg, smilte og trakk på skuldrene. Jakka var 10 cm. for kort på armene. Jeg kjøpte regndressen likevel. 6 euro er en god pris når himmelen er blygrå, de første regndråpene har kommet, og det er to og en halv mil å sykle hjem.

Dette er den første dagen på lenge at vi har spist frokost ute. Knall blå himmel, godt og varmt. Det har vært en lang periode med ustadig vær, og folk snakker om det og de okker seg. Uvanlig, det skal ikke være sånn nå, sier de, og vi okker oss vi også.

Men i dag var det andeledes. Det var bare litt skyer inne i landet. Marianne stolte ikke på blomkålskyen i fjellet og tok med jakka, jeg lot min ligge igjen.

 Pals by


Uvær
 
Fiskerne i Palamos lander fangsten, Kassene gikk rett inn på auksjonen. Vi prøvde og gå inn for å se, men ble høflig bedt om å gå ut.


Vi har syklet fra Pals til Palamos i dag
Vi sykler på "Kosterveier" Her med kinesisk regnjakke.

 
 


Det er på tide å klippe seg, sa Marianne her om dagen. Jeg er tilhenger av dropp-inn og tenkte å prøve det. Jeg gikk rundt i bakgatene og kikket inn i potensielle salonger. Det var bare en stor damefrisør som så ut til å ha ledige seter. Haircut? sa jeg, si,si sa hun, og viste meg inn. Damen holdt opp en badekåpe som jeg trodde var en kappe. Jeg prøvde å gå inn med begge armene først. No, no, hun snudde meg rundt og tok på meg kåpen.
Det var dårlig med engelsk, så jeg mimet maskin på sidene og gjorde saksbevegelser på toppen. Si, si. Det ble saks på toppen og quatro på siden. I tillegg fikk jeg hodebunnmassasje, vask og føn.
 
Hilsen fra Costa Brava
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar